.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جوانفکر:انتصاب سرپرست سازمان حج و زيارت کاملا قانوني است

"علي اکبر جوانفکر" مشاور مطبوعاتي رييس جمهوري اسلامي ايران گفت که انتصاب " علي ليالي" به عنوان سرپرست سازمان حج وزيارت از سوي معاون رييس جمهوري و رييس سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي امري کاملا قانوني بوده و نافي ضوابط و مقررات نيست.

جوانفکر در گفت وگو با خبرنگار ايرنا، در پاسخ به سئوالي در خصوص اظهارات منسوب به آيت الله ري شهري نماينده ولي فقيه در سازمان حج و زيارت در باره اين انتصاب افزود: انتزاع سازمان حج و زيارت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و الحاق آن به معاونت رييس جمهوري و سازمان ميراث فرهنگي ، گردشگري و صنايع دستي بر اساس مصوبه شوراي عالي اداري صورت گرفته است.
وي سخنان منسوب به آيت الله ري شهري را منبعث از دغدغه هاي ايشان نسبت به اجراي قانون دانست و تصريح کرد: ما حساسيت و دغدغه هاي نماينده محترم ولي فقيه در سازمان حج و زيارت را در اين زمينه درک مي کنيم.
مشاور مطبوعاتي رييس جمهوري تاکيد کرد: براساس مفاد قانون شوراي عالي اداري انتصاب رييس سازمان حج وزيارت بايد با هماهنگي نماينده ولي فقيه در اين سازمان انجام شود اما تاکنون هيچ شخص جديدي به رياست اين سازمان منصوب نشده است.
جوانفکر در پاسخ به اين پرسش که چرا در خصوص انتصاب آقالي ليالي اين هماهنگي صورت نگرفته است؟، گفت: در اين قانون هيچ اشاره اي به ضرورت هماهنگي با نماينده معزز ولي فقيه در سازمان حج و زيارت به هنگام انتصاب سرپرست اين سازمان که يک امر موقت محسوب مي شود، نشده است.
اشاره به شئونات ولي فقيه در ارتباط با حج و زيارت نکته اي است که گفته مي شود آيت الله ري شهري به آن تاکيد کرده است، ارزيابي شما در اين باره چيست؟
جوانفکر در پاسخ گفت: البته جايگاه رفيع رهبري و شئونات بي بديل ولي فقيه بگونه اي است که نظر، دستور و حکم رهبري در همه امور کشور نافذ ، جاري ولازم الاتباع است.
مشاور مطبوعاتي رييس جمهوري با بيان اينکه" رهبر فرزانه انقلاب همواره بر اجراي قانون به عنوان يک اصل پايدار تاکيد دارند"، خاطرنشان کرد: تبعيت از قانون و همراهي با اجراي آن نيز همسنگ با تبعيت از رهبري است.
وي گفت: ممکن است برخي اظهارنظرها متاثر از مشورت هايي باشد که بعضا از روي بي اطلاعي يا خداي ناکرده اغراض خاص به برخي از شخصيت هاي موثرارائه مي شود. بنابر اين هوشياري بيشتر در اين زمينه از اهميت و ضرورت وي‍ژه اي برخوردار است


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.298 seconds.